
 
 

UNITED STATES DISTRICT COURT 
EASTERN DISTRICT OF NEW YORK 

_____________________ 
 

No 06-CV-4859 (JFB) (ETB) 
_____________________ 

 
ANTHONY CONTE, 

         
        Plaintiff, 
          

VERSUS 
 

NEWSDAY, INC. ET AL., 
 

        Defendants. 
___________________ 

 
MEMORANDUM AND ORDER 

March 13, 2013 
___________________ 

 
 
 

JOSEPH F. BIANCO, District Judge: 

Pro se plaintiff Anthony Conte (“Conte” 
or “plaintiff”) brings this action against 
Newsday, Inc. (“Newsday”), Timothy 
Knight (“Knight”), John Mancini 
(“Mancini”), Mark Harrington 
(“Harrington”) (collectively, the “Newsday 
defendants”), Consumers Warehouse 
Center, Inc. (“Consumers Warehouse”), 
James S. Baloga, Sr. (“Baloga Sr.”), James 
A. Baloga, Jr. (“Baloga Jr.”), Mario 
Escamilla (“Escamilla”) (collectively, the 
“Consumer defendants”), Alfonso Amorizzo 
(“Amorizzo”), Laurence Furnell (“Furnell”), 
Rhoda Zelkind (“R. Zelkind”), Harris 
Zelkind (“H. Zelkind”), Edmond Chin-Sang 
(“Chin-Sang”), Pete Dill (“Dill”), Raymond 
Dodge (“Ray Dodge”), Robert Dodge 
(“Robert Dodge”), Ken Stone (“Stone”), 
Rob Rein (“Rein”), Carol Hazeldine 
(“Hazeldine”), James McMullen 
(“McMullen”), Gregory Connors 

(“Connors”) (collectively, the “Route 
distributor defendants”), Giaimo Associates, 
LLP (“Giaimo Associates”), Joseph O. 
Giaimo (“Giaimo”), Jade Fuller (“Fuller”) 
(collectively, the “Giaimo Defendants”), 
Sam Martinez (“Martinez”), Dennis 
Springer (“Springer”), Ed Smith (“Smith”), 
and “John and Jane Does, 1-20,” unknown 
individuals and entities, in their individual 
and official capacities (collectively, 
“defendants”),1 alleging violations pursuant 
to Racketeer Influenced and Corrupt 
Organizations Act (“RICO”), 18 U.S.C. 

                                                      
1 As the Court noted in both its September 30, 2008 
Memorandum and Order and its March 25, 2010 
Memorandum and Order, plaintiff also names other 
individuals as defendants in this action – John 
McKeon, Louis Sito, Robert Brennan, Robert Garcia, 
Dorothy McKillop, John Faiella, and Bob Hoblin. 
However, because the docket sheet does not indicate 
that any of these defendants have been served, they 
are not proper defendants in this case, and are 
dismissed without prejudice for failure to serve under 
Rule 4(m) of the Federal Rules of Civil Procedure. 



2 
 
 
 

§§ 1962(c) and (d), the Lanham Act, 15 
U.S.C. § 1125(a), the Electronic 
Communications Privacy Act (“ECPA”), 18 
U.S.C. § 2511, the Sherman Act, 15 U.S.C. 
§ 2, and various state law tort claims, all 
arising from, among other things, 
Newsday’s alleged attempts to monopolize 
and dominate the print advertising sales and 
the pre-printed free-standing insert 
distribution sales markets on Long Island. 

By Memorandum and Order dated 
March 25, 2010, this Court dismissed 
plaintiff’s RICO, Sherman Act, and ECPA 
claims, as well as plaintiff’s slander claim 
against the Newsday defendants and all of 
plaintiff’s injurious falsehood claims. The 
Court also granted, in its entirety, defendant 
Springer’s motion to dismiss all of 
plaintiff’s claims against him. The lawsuit 
proceeded to discovery under the direction 
of Magistrate Judge Boyle.  

Presently before the Court are two 
motions for summary judgment made, 
pursuant to Rule 56 of the Federal Rules of 
Civil Procedure, by the Newsday defendants 
and the Consumer defendants. For the 
reasons set forth below, the Court grants the 
summary judgment motions with respect to 
plaintiff’s remaining federal claims – 
namely, the Lanham Act claims.  

First, the Court grants summary 
judgment on plaintiff’s false advertising 
claim alleged against Newsday because the 
uncontroverted evidence shows that plaintiff 
lacks standing to bring such a claim. It is 
undisputed that, for a period of time, 
Newsday inflated its circulation figures in 
the marketplace. However, it is also 
uncontroverted that plaintiff did not begin to 
solicit advertisers for his TV Time 
publication (the product that was allegedly 
in competition with Newsday’s products) 
until after Newsday publicly acknowledged 

its misstatements and revised its circulation 
numbers. Accordingly, plaintiff cannot 
demonstrate a reasonable basis for believing 
that his potential to attract advertisers to TV 
Time was damaged by Newsday’s false 
advertising. Moreover, even if plaintiff’s 
false advertising claim is premised on the 
detraction of advertisers from his TV Week 
publication (another product that he was 
allegedly soliciting advertisers for during the 
period when Newsday’s misstated 
circulation figures were in effect), plaintiff 
has failed to demonstrate the likelihood of 
injury and causation necessary to confer 
standing. Specifically, there is no evidence 
that plaintiff would have experienced an 
increase in advertising sales for his product 
had Newsday not misstated its circulation 
figures. Moreover, even if there were a 
reasonable basis for believing that plaintiff 
suffered a competitive or pecuniary injury, 
there is no evidence that any such injury was 
caused by Newsday’s misstatements. 
Instead, plaintiff presents a speculative and 
attenuated theory of causation that does not 
satisfy the test for standing. Thus, the 
uncontroverted evidence demonstrates that, 
whether plaintiff’s false advertising claim is 
premised on a detraction of advertisers from 
his TV Time publication or his TV Week 
magazine, plaintiff lacks standing to bring 
such a claim under the Lanham Act. 

Second, the Court grants summary 
judgment in the Newsday defendants’ favor 
on plaintiff’s deceptive advertising claim 
because (1) the only evidence of potentially 
deceptive statements made by Newsday 
defendants about plaintiff or his business is 
two Newsday articles (and the Court already 
held, in a prior Memorandum and Order, 
that those articles are not commercial 
advertising, commercial promotion, or 
commercial speech and, therefore, cannot 
give rise to a Lanham Act deceptive 
advertising claim), and (2) even if there 



3 
 
 
 

were other deceptive statements made by the 
Newsday defendants about plaintiff or his 
business outside of the Newsday articles, the 
uncontroverted evidence shows that such 
statements would not have been made as 
part of an organized campaign to penetrate 
the relevant market and, accordingly, would 
not be actionable under the Lanham Act.  

Finally, with respect to plaintiff’s trade 
dress infringement claim, the Court grants 
summary judgment in both Newsday’s and 
the Consumer defendants’ favor. First, 
plaintiff’s TV Time trade dress is comprised 
of commonly used, non-unique and 
functional elements, and there is no 
evidence that anything about the overall 
combination of these otherwise 
unprotectable elements identifies plaintiff as 
the source of the product. Plaintiff is 
essentially seeking protection for an idea or 
concept – a glossy cover of an ad-supported 
magazine – and the Lanham Act does not 
protect ideas or concepts. Second, even if 
plaintiff’s trade dress could be considered 
descriptive, rather than generic, the 
uncontroverted evidence shows that 
plaintiff’s trade dress has not acquired the 
secondary meaning required for Lanham Act 
protection. Third, even assuming arguendo 
that plaintiff’s trade dress was protectable, 
no rational juror could conclude that 
consumers would likely be confused as to 
the source of plaintiff’s product due to the 
existence of Newsday’s allegedly similar-
looking product.  

Additionally, given that the federal 
claims have not survived summary 
judgment, the Court declines to exercise 
supplemental jurisdiction over plaintiff’s 
remaining state law claims and the 
Consumer defendants’ state law cross-claim.  

 

I.  BACKGROUND 

A.  Factual Background 

The Court has taken the facts set forth 
below from the parties’ depositions, 
affidavits, exhibits, and respective Rule 56.1 
Statements of Facts.2  Upon consideration of 
a motion for summary judgment, the Court 
shall construe the facts in the light most 
favorable to the non-moving party. See 
Capobianco v. City of New York, 422 F.3d 
47, 50 (2d Cir. 2005). Unless otherwise 
noted, where a party’s 56.1 statement is 
cited, that fact is undisputed or the opposing 
party has not pointed to any evidence in the 
record to contradict it.3 

1. The Rise and Fall of I Media and TV 
Time 

Conte founded I Media in December of 
2003. (Salzman Decl. in Supp. of Newsday 
Defs.’ Mot. for Summ. J. (“Salzman Decl.”) 
Ex. A, Deposition of Anthony Conte 
(“Conte Dep.”) at 120.) I Media published 
and distributed TV Time Magazine – a 
                                                      
2 The Newsday defendants submitted a 56.1 
Statement with paragraphs numbered 1 through 80. 
The Consumer defendants filed a 56.1 Statement that 
adopts and incorporates paragraphs 1 through 15 and 
61 through 79 of the Newsday defendants’ 56.1 
Statement and supplements those statements with 
additional paragraphs numbered 80 through 139. For 
purposes of this opinion, the Court reads the two 
statements together and references a single document 
(comprised of paragraphs numbered 1 through 139), 
“Defs.’ 56.1 Statement.” Similarly, for purposes of 
this opinion, the Court reads plaintiff’s separately 
filed responses – a response to the Newsday 
defendants’ 56.1 Statement and a response to the 
Consumer defendants’ 56.1 Statement – together and 
references a single document (responding to 
defendants’ paragraphs numbered 1 through 139), 
“Pl’s. 56.1 Statement.” 
3 Although the parties’ Rule 56.1 statements contain 
specific citations to the record, the Court cites to the 
Rule 56.1 statements, rather than to the underlying 
citations.  



4 
 
 
 

“free, weekly, full color, gloss-coated, easy 
to read TV-listings publication containing 
articles and features related to television as 
well as crossword puzzles, cartoons and 
word games.” (Salzman Decl. Ex. Z, Apr. 
2005 TV Time promotional materials, at 2.) 
I Media was financed in large part by the 
sale of delivery routes to independent 
distributors. (Defs.’ 56.1 ¶ 2.) These 
independent route distributors contracted 
with I Media to deliver TV Time Magazine 
to homes across Long Island. (Salzman 
Decl. Ex. Z, at 2; see also Conte Dep. at 
148.) Conte claims that I Media raised “a 
total of about over $1 million for [the TV 
Time] publication,” mainly from the sale of 
these distribution routes. (Conte Dep. at 
148.) According to Conte, the independent 
distributors who purchased delivery routes 
were never promised, either orally or in 
writing, that they would recoup their 
investment through payments for each 
delivery of TV Time magazine. (Pl.’s 56.1 
¶ 2.) 
 

TV Time was first published on 
November 26, 2004. (Defs.’ 56.1 ¶ 4.) 
Defendants claim that, although TV Time 
was marketed as a weekly publication, it 
was published only sporadically for a period 
of less than six months. (Id. ¶ 6-7.) Conte 
claims, however, that TV Time was 
published weekly for a period of six months, 
“except for a handful of weeks while he 
replaced a printer[,] a procedure which 
normally took several weeks to accomplish.” 
(Pl’s. 56.1 ¶ 6.) The last issue of TV Time 
published to date was released on May 1, 
2005. (Defs.’ 56.1 ¶ 5.) In total, only sixteen 
issues of TV Time were published. (Id. ¶ 8.) 
 

When asked at his deposition whether I 
Media maintained corporate books, Conte 
responded, “No, I just maintained the files 
of the route distributors and various 

activities that took place . . . .” (Conte Dep. 
at 383-84.) Conte also testified that he is 
uncertain as to whether I Media ever filed a 
tax return, and further noted that I Media 
“couldn’t even afford to hire an accountant.” 
(Id. at 120.) According to defendants, no one 
paid to advertise in TV Time and Conte did 
not seriously attempt to sell advertising in 
TV Time. (Defs.’ 56.1 ¶¶ 12-13.) Moreover, 
in the spring of 2005, some of Conte’s route 
distributors were contacted by investigators 
from the Nassau County District Attorney’s 
Office who were investigating Conte for 
fraud. (Salzman Decl. Ex. B, Pl.’s Aff. in 
Supp. of Mot. for Summ. J., at ¶¶ 85-86.) 
When asked at his deposition why I Media 
failed, Conte testified, inter alia, that once 
distributors stopped purchasing routes, 
potential advertisers decided not to invest, 
and, ultimately, I Media “failed because it 
had no more – the cash flow could not keep 
up with the required cash flow operations of 
the business.” (Conte Dep. at 296-97.)4  
Indeed, Evergreen Printers stopped printing 
for Conte because he could no longer pay 
his invoices. (Salzman Decl. Ex. E, Letter 
dated Sept. 25, 2008 from Ricciuti to 
Mendelson, at 1-2.)  
 

2. The Newsday Circulation Fraud 
 

In the summer of 2004, Conte learned, 
from a story appearing on the Internet, that 
Newsday had misstated its circulation 
numbers for 2002 and 2003. (Defs.’ 56.1 
¶ 58; see also Salzman Decl. Ex. W, 
“Newsday, Hoy Reduce Circulation 
Figures” (June 17, 2004 Newsday press 

                                                      
4 According to plaintiff, the reasons for I Media’s 
failure also include the fact that critical vendors 
stopped doing business with the Company, that 
plaintiff spent a great deal of time cultivating a 
relationship with the Consumer defendants that did 
not come to fruition, and that alleged “rumors and 
falsehoods” were spread about plaintiff and his 
Company. (See Conte Dep. at 298-302.) 



5 
 
 
 

release publicly announcing that it had 
misstated its circulation numbers for 2002 
and 2003).) Conte spoke with potential 
clients about paying to advertise in TV Time 
only after the date upon which he learned 
about Newsday’s circulation fraud, 
sometime in February or March of 2005. 
(Defs.’ 56.1 ¶ 57; see also Conte Dep. at 
181-82, 218 (testifying that he did not 
expect to have paying advertisers for TV 
Time until the magazine had been published 
consistently for a few months after its initial 
release in November of 2004, and that he 
did not even have a rate card or sell sheet to 
distribute to potential advertisers as of 
March 2005).) However, Conte claims that 
he spoke to a long list of potential clients 
about advertising in TV Week Magazine, a 
different I Media publication, before the 
date upon which he learned of the alleged 
circulation fraud, throughout 2003 and 2004. 
(Pl.’s 56.1 ¶ 57.)  

 
On September 10, 2004, Tribune 

Publishing announced revisions to 
Newsday’s circulation figures for 2003 and 
2004. (Salzman Decl. Ex DD, “Tribune 
Updates Newsday, Hoy Circulation 
Figures.”) On September 13, 2004, Knight 
sent all Newsday advertisers a letter 
informing them of Newsday’s revised 
circulation figures. (Salzman Decl. Ex. EE, 
Letter dated Sept. 13, 2004.) On November 
16, 2004, both the Audit Bureau of 
Circulations (“ABC”) and Newsday issued 
press releases announcing the results of the 
ABC’s audit of Newsday’s 2003 and 2004 
circulation figures. (See Salzman Decl. Ex. 
FF, “ABC releases Newsday audit for 12 
months ending September 2003.”) The ABC 
continued to conduct audits of Newsday 
every six months, through September 2005. 
(See Salzman Decl. Ex. HH, ABC Bulletin 
dated Mar. 14, 2005.)  

 

Defendants claim that Conte “used the 
fact that Newsday had publicly announced 
that some of its circulation numbers had 
been misstated to try to recruit advertisers 
for TV Time.” (Defs.’ 56.1 ¶ 60.) Indeed, at 
his deposition, Conte testified that, upon 
learning of Newsday’s misstated circulation 
numbers, he “tried . . . to capitalize on that 
misrepresentation.” (Conte Dep. at 268; see 
also Salzman Decl. Ex. X, Email exchange 
between Conte and Baloga Sr., at 2 (“The 
reality is that Newsday is charging you a 
fortune for the sloppy product and phantom 
circulation that they give you.”).)  

 
3. Newsday’s TV Picks 

 
Newsday also had its own television 

related publication, “TV Picks.” Prior to 
2004, TV Picks was published as a stand-
alone magazine and was distributed inside 
the Newsday newspaper on Sundays. 
(Salzman Decl. Ex. JJ, Millrod Decl. ¶¶ 1-
2.) In February 2004, Newsday started 
including TV Picks as pages of the 
newspaper, but in the spring of 2004, 
Newsday resumed printing TV Picks as a 
stand-alone magazine. (Id. ¶ 5.) Many 
features of TV Picks were redesigned 
throughout the remainder of 2004 and 2005. 
(Id. ¶¶ 6-7.)  

 
As part of the redesign, Newsday 

decided to use glossy paper stock for the 
cover. (Id. ¶ 8.) Newsday had previously 
published its television magazine with a 
glossy cover prior to 2004 (it was called 
“TV Plus” at that time). (Id. ¶ 9.)5 Other 
                                                      
5 Plaintiff disputes this fact, stating that “Newsday’s 
TV Picks Magazine has not been printed on glossy 
paper in at least the last 25 years, if ever, and the 
Newsday defendants make no effort to prove this 
self-serving statement by producing original copies 
of such purported glossy cover magazines . . . .” 
(Pl.’s 56.1 ¶ 69.) However, defendants’ contention 
that Newsday previously published its magazine with 



6 
 
 
 

companies, such as the New York Times 
and the New York Daily News, published 
TV listings guides on Long Island in 2004 
and 2005 with a glossy cover. (Defs.’ 56.1 
¶ 68.) The cover of TV Picks used the 
Scotch Roman and Whitney fonts. (Id. ¶ 71.) 
The cover of TV Picks also contained a 
banner across the bottom – a banner that was 
used for paid advertising. (Id. ¶ 76.) 
Defendants claim that this banner was 
always one color (id. ¶ 76), but Conte 
contends that it was sometimes more than 
one color (Pl.’s 56.1 ¶ 76). The date of 
publication was displayed in the center of 
the cover, next to the Newsday name, and 
was in the “The Week of X” format. (Defs.’ 
56.1 ¶ 77.) As part of the redesign, Newsday 
also reduced the size of its publication from 
8” x 10.75” to 8” x 10”. (Id. ¶ 75.)  
 
4. The Consumer Defendants’ Interactions 

with Both Newsday and Conte 
 

Consumers Warehouse is a privately 
held Long Island company that sells kitchen 
and bathroom cabinets, kitchen appliances, 
plumbing fixtures, and other consumer 
products to the general public and to general 
contractors. (Id. ¶ 81.) During the 2004-
2005 time period, Baloga Sr. was the 
President of Consumers Warehouse, Baloga 
Jr. was a Vice President, and Escamilla was 
the Advertising Executive Manager. (Id. 
¶¶ 82, 84, 86.) 

 
As of 2005, Consumers Warehouse had 

been advertising in Newsday for over 25 
years. (Id. ¶ 88.) According to the Consumer 
defendants, the format of the Newsday 
publication within which they advertised 
over the years was dictated solely by 

                                                                                
a glossy cover is contained in the sworn declaration 
of Newsday’s Executive News Editor and plaintiff 
cites no evidence to support his contrary position. 
The Court, therefore, deems this fact uncontroverted. 

Newsday. (Aff. of Baloga Sr. in Supp. of 
Consumer Defs.’ Mot. for Summ J. 
(“Baloga Sr. Aff.”) ¶ 14.) In 2005, 
Consumers Warehouse had a contractual 
relationship with Newsday – they were 
contractually bound to advertise in 
Newsday’s TV publication for the period 
from January 1, 2005 through December 31, 
2005. (Defs.’ 56.1 ¶ 89.)6 This meant that all 
of Newsday’s subscribers and purchasers 
across Long Island would receive 
Consumers Warehouse’s advertisements 
throughout 2005. (Baloga Sr. Aff. ¶¶ 21, 
23.) 

 
The Consumer defendants claim that 

they first learned of the new format of 
Newsday’s TV Picks in December of 2004 
(that was to go into effect for the February 6, 
2005 edition of the publication). (Defs.’ 56.1 
¶ 90.) One of the notable changes in format 
that the Consumer defendants learned about 
was that the footer at the bottom of the cover 
page would become advertising space. (Id. 
¶ 91.)7 The February 6, 2005 edition of 

                                                      
6 Although plaintiff does not dispute that this 
contractual relationship between Consumers 
Warehouse and Newsday existed in 2005, he claims 
that he only learned about it sometime in 2011 as a 
result of discovery. (Pl.’s 56.1 ¶ 89.) 
7 Plaintiff claims that “the new Consumer’s 
advertising footer was copied from the plaintiff’s TV 
Time Magazine.” (Pl.’s 56.1 ¶ 91.) However, plaintiff 
cites no evidence to support this conclusory assertion. 
Plaintiff merely references the ad that the Consumer 
defendants submitted to Newsday on January 25, 
2005 – an ad that they submitted as a “banner to run 
on front cover of TV Picks.” (See Pl.’s Aff. in Opp’n 
to Consumer Defs.’ Mot. for Summ. J. (“Pl.’s 
Consumer Opp’n”) Ex. L, AdTransit.com 
Transmission Confirmation dated Jan. 25, 2005.) 
Plaintiff appears to claim that, because the ad was 
submitted as a banner for the front cover of TV Picks 
in January of 2005, the conversation wherein the 
Consumer defendants first learned about Newsday’s 
decision to include banner advertisements on the 
front cover of their publication must have occurred 
during that same week in January, and not back in 



7 
 
 
 

Newsday’s TV Picks featured such an 
advertising banner for Consumers 
Warehouse. (Id. ¶ 94.) The Consumer 
defendants assert that the format of TV 
Picks that went into effect on February 6, 
2005 was not changed at their request. (Id. 
¶ 98.)8  

 

                                                                                
December of 2004. (See Pl.’s 561. ¶ 91.) It is entirely 
plausible that the Consumer defendants learned about 
the banner advertisements in one month, and then 
submitted their proposed banner advertisement a 
whole month later. In fact, Baloga Sr. stated that this 
is precisely what occurred (that upon learning of the 
banner change in late December, the Consumer 
defendants used January to prepare new artwork, 
which they eventually submitted to Newsday on 
January 25, 2005). (See Baloga Sr. Aff. ¶ 18.) 
Therefore, no rational juror could conclude that, 
simply because the Consumer defendants’ first 
banner advertisement was submitted to Newsday on 
January 25, 2005, the Consumer defendants must 
have first learned about Newsday’s use of such 
banner advertisements that same week.  
8 Plaintiff claims that “the format of TV Picks that 
went into effect on February 6, 2005 was a direct 
result of demands made by the Consumer defendants 
that they copy the look and trade dress of the 
plaintiff’s TV Time Magazine that first appeared in 
the Consumer defendant James Baloga, Sr.’s, 
driveway in Early January of 2005.” (Pl.’s 56.1 ¶ 98.) 
Again, plaintiff’s conclusory assertion is not 
supported by any evidence in the record. Plaintiff 
merely points to the ad that the Consumer defendants 
submitted to Newsday on January 25, 2005 as 
evidence that the Consumer defendants “not only 
requested the change but literally designed, had 
prepared and submitted for insertion in TV Picks 
January 25, 2005 the advertising footer banner 
component that they plagiarized and copied from the 
plaintiff’s TV Time Magazine . . . .” (Id.) A mere ad 
submission by the Consumer defendants is not 
evidence of plagiarism of the advertising concept or 
style that the ad espouses on the part of the Consumer 
defendants, nor is it evidence of the Consumer 
defendants instituting a universal format change of 
another company’s publication. Thus, no rational 
juror could conclude, based on the evidence 
presented, that the Consumer defendants orchestrated 
Newsday’s format change. 

The Consumer defendants first contacted 
Conte on January 25, 2005. (Pl.’s 56.1 
¶ 101).9 This occurred after Baloga Sr. 
found a copy of TV Time in his driveway 
and wanted to find out Conte’s rate card for 
advertising. (Baloga Sr. Aff. ¶ 19.) Baloga 
Sr. states that he viewed TV Time as a 
potential way to reach other Long Island 
residents who did not subscribe to or 
purchase Newsday, as TV Time was being 
distributed as a free publication to the 
public. (Id. ¶¶ 21, 23.) 

 
Following their initial conversation, 

Escamilla emailed Conte (on January 25, 
2005) asking for “a rate card for full page, 
inside and back cover and total circulation 
for Suffolk and Nassau. Including selected 
zip codes throughout Long Island.” 
(Consumer Defs.’ Mot. for Summ. J. Ex. D, 
Jan. 25, 2005 email.) Conte emailed 
Escamilla on January 30, 2005, but did not 
include the rate card requested. (Defs.’ 56.1 
¶¶ 105-06.) Instead, he asked for time to 
prepare a proposal and offered, “as a 
courtesy[,] . . . to place a full page, full color 
ad on the rear cover full gloss of the next 
edition of our magazine which goes to press 
Thursday afternoon.” (Consumer Defs.’ 
Mot. for Summ. J. Ex. C, Baloga Sr. Dep., at 
47 (reading from a Jan. 30, 2005 email from 
plaintiff to Escamilla).) On February 21, 
2005, Conte offered to run another 

                                                      
9 Plaintiff contends that the change in Newsday’s TV 
Picks format did not occur before this date upon 
which the Consumer defendants first contacted 
plaintiff, but that “the changes to Newsday’s TV 
Picks . . . took place at the time the Consumer 
defendants had contacted the plaintiff.” (Pl.’s 56.1 
¶ 102 (emphasis added).) To support his assertion, 
plaintiff poses a question: “Again, if the Consumers 
defendants were aware of the changes in Newsday’s 
TV Picks prior to January 25, 2005, why would they 
be calling the plaintiff to discuss advertising in his 
publication?” (Id.) However, a hypothetical question 
is not evidence to support an otherwise conclusory 
statement. 



8 
 
 
 

complementary advertisement for 
Consumers Warehouse in the March 6, 2005 
edition of TV Time. (Defs.’ 56.1 ¶ 113.)  
Then, on March 17, 2005, Conte again 
offered, as a courtesy, to rerun the original 
Consumers Warehouse ad in TV Time’s 
next edition. (Id. ¶ 116.)10 Advertisements 
for Consumers Warehouse appeared at least 
four times in TV Time. (Id. ¶ 135.) It is 
undisputed that Conte never sent an invoice 
to the Consumer defendants for this 
advertising (id. ¶ 136), although he 
maintains that he has “repeatedly asked” for 
payment for the advertisements (Pl.’s 56.1 
¶ 136). Consumers Warehouse 
advertisements ran in Newsday’s TV Picks 
on all dates that an advertisement for the 
Company appeared in TV Time. (Defs.’ 
56.1 ¶ 137.) 

 
The Consumer defendants claim that, on 

or about March 25, 2005, they informed 
Conte that they were not interested in 
advertising in TV Time. (Id. ¶ 122.) Conte 
contends, however, that he was never 
informed – through email or otherwise – of 
the Consumer defendants’ discontinued 
interest in advertising in TV Time. (Pl.’s 
56.1 ¶ 122.) It is undisputed, however, that 
Conte never received any written 
commitment from the Consumer defendants 
to advertise in his publication. (Defs.’ 56.1 
¶ 117; see also Consumer Defs.’ Mot. for 
Summ. J. Ex. I, Mar. 25, 2005 email from 
Conte to Escamilla (explaining that he was 

                                                      
10 Although plaintiff claims that these courtesies were 
extended only because the Consumer defendants 
repeatedly expressed an intention to enter into a long 
term advertising agreement with I Media to advertise 
in TV Time, plaintiff cites no evidence to support his 
theory. (See Pl.’s 56.1 ¶¶ 113-14.) Thus, no rational 
juror could conclude that any verbal promise was 
made to that effect. In any event, as discussed infra, 
even if this allegation were true, the Lanham Act 
claim would not survive summary judgment because 
the trade dress is not protectable.  

willing to engage in all reasonable efforts to 
get the Consumer defendants to commit to a 
long term contract).) 

 
In April 2005, Baloga Sr. met with 

Conte and made an offer to advertise in TV 
Time for 26 weeks for $50,000.00. (Defs.’ 
56.1 ¶ 126.) Ms. Gallardo, a woman who 
worked for Conte at the time, testified that 
Consumers Warehouse was the only 
Company willing to pay Conte for 
advertising at the time, and that she tried to 
convince Conte to agree to their number, to 
no avail. (See Consumer Defs.’ Mot. for 
Summ. J. Ex. Q, Deposition of Monica 
Gallardo (“Gallardo Dep.”) at 33, 55-56.) In 
response to Baloga Sr.’s offer, Conte sent an 
email stating that he has other companies 
who are interested in advertising for a higher 
price, and that he would sign a contract with 
one of the other companies if he did not 
receive a new offer from Consumers 
Warehouse. (Id. ¶ 127.) He also told Baloga 
Sr. that he would offer him “the first 
opportunity to lock in the rear cover for the 
next 52 weeks at the $25 CPM rate the other 
retailers are willing to pay,” and explained 
that he needed an answer by that Wednesday 
and a signed contract by that Friday, 
otherwise he would “immediately sign a 
contract with one of the other retailers.” 
(Consumer Defs.’ Mot. for Summ. J. Ex. L, 
Apr. 11, 2005 email from plaintiff to Baloga 
Sr.) Baloga Sr. responded the next day, 
telling Conte that he was “happy to hear 
[Conte’s] publication has met with much 
success” and that he “continue[s] to wish 
great fortune in the coming months with 
[Conte’s] proposed growth and if [he] ever 
can be of any assistance,” Conte should not 
hesitate to call him. (Id.) 
 
 
 



9 
 
 
 

5. The Route Distributors’ Dissatisfaction 
with Conte and Newsday’s Alleged 

Involvement 
 

Harrington claims that he was 
approached by some of Conte’s route 
distributors who were dissatisfied with 
Conte in May or June of 2005. (Defs.’ 56.1 
¶ 29.) Harrington claims that he then, in 
about late May or June of 2005, began 
researching and writing a story about Conte. 
(Id. ¶ 30.) Mancini, the  editor of Newsday 
at the time, states that he did not authorize or 
instruct Harrington to write a piece about 
Conte (Salzman Decl. Ex. Q, Mancini Decl., 
¶ 4), and that he was not involved in the 
day-to-day news gathering activities of the 
Newsday reporters (id. ¶ 2). Knight, the 
president, publisher, and CEO of Newsday 
at the time, similarly states that he did not 
authorize or instruct Harrington to conduct 
an investigation of Conte (Salzman Decl. 
Ex. R, Knight Decl., ¶ 4) and that he did not 
become familiar with what stories reporters 
were covering until they were printed and 
published (id. ¶ 2). 

 
In June 2005, Harrington called Ram 

Marketing, one of Conte’s vendors. (Defs.’ 
56.1 ¶ 44.) According to defendants, 
Harrington called Ram Marketing to verify 
their relationship with Conte. (Id.) Matthew 
Moon, the president of Ram Marketing, 
stated that “[a]lthough [he has] no memory 
of a conversation with anyone from 
Newsday, such a conversation would not 
have had any effect on [his] business 
relationship with Mr. Conte.” (Salzman 
Decl. Ex. S, Moon Decl., ¶ 5.) In July 2005, 
Harrington attended a meeting of Conte’s 
route distributors and their attorney, Giaimo. 
(Defs.’ 56.1 ¶ 40.) According to defendants, 
Harrington’s sole purpose in attending this 
meeting was to gather information about 
Conte and his business. (Id. ¶ 41.) At around 

the same time, Harrington also called Conte. 
(Id. ¶ 42.) Defendants claim that, in calling 
plaintiff, Harrington was attempting to get 
Conte’s side of the story for his articles (id.), 
while Conte claims that Harrington was 
simply trying to further an alleged extortion 
attempt (Pl.’s 56.1 ¶ 42).   

 
On August 2, 2005, thirty-three of 

plaintiff’s route distributors filed a class 
action in Nassau County, Amorizzo et al. v. 
Conte et al., alleging that I Media was a 
scheme perpetrated by Conte to defraud 
them of the money they paid for their 
delivery routes. (Defs.’ 56.1 ¶ 17.) Giaimo 
was the attorney the route distributors 
retained to investigate their case and draft a 
complaint (“Amorizzo Complaint”) on their 
behalf. (Salzman Decl. Ex. J, Declaration of 
Giaimo (“Giaimo Decl.”) ¶ 7.) Giaimo 
drafted the Amorizzo Complaint without the 
assistance of any of the Newsday 
defendants.11  

                                                      
11 Although plaintiff claims that Giaimo drafted the 
complaint with the assistance of Newsday employees 
(Pl.’s 56.1 ¶ 21), the evidence he cites does not 
support his contention. For example, plaintiff cites to 
a voicemail Furnell left plaintiff indicating that he 
spoke to Harrington about Harrington’s plans to 
publish an article about plaintiff and I Media back in 
June of 2005, before the Amorizzo complaint was 
filed (Pl.’s Opp’n Aff. to Newsday Defs.’ Mot. for 
Summ. J. (“Pl.’s Newsday Opp’n”) Ex. X, 
Harrington Dep. at 223-25), and to a short article 
Harrington and Newsday published in Newsday’s 
Beatnotes column online about plaintiff and TV Time 
in July 2005, before the Amorizzo Complaint was 
filed (Pl.’s Newsday Opp’n Aff. Ex. EE, Harrington 
Beatnotes), to show that Harrington was involved in 
matters relating to plaintiff before the Amorizzo 
Complaint was filed and, therefore, that he was also 
involved in drafting the Amorizzo Complaint. 
However, this link is obviously attenuated; the 
evidence does not even remotely prove that 
Harrington personally assisted Giaimo in writing the 
Amorizzo Complaint. Quite to the contrary, Giaimo 
explicitly states, “Absolutely no one assisted me in 
drafting and finalizing the complaint. . . . Neither 
Harrington nor anyone else from Newsday or 



10 
 
 
 

Harrington received a copy of the 
Amorizzo Complaint. Defendants claim that 
he first received the Amorizzo Complaint 
“on or about the time that it was filed in 
court” (Defs.’ 56.1 ¶ 18), but Conte 
contends that Harrington received it “before 
it was filed and certainly before it was 
served on the plaintiff” (Pl.’s 56.1 ¶ 18). On 
September 7, 2005, Harrington published an 
article in Newsday entitled “Distributors sue 
over TV Time.” (Defs.’ 56.1 ¶ 19.) He 
published another article in Newsday 
entitled, “DA opens criminal probe into i-
Media” on September 14, 2005. (Id.)12 The 
Newsday Articles both quoted the Amorizzo 
Complaint. (Id. ¶ 20.) 

 
In February 2006, Conte filed an answer 

in the Amorizzo lawsuit, which included five 
counterclaims against the route distributors 
and sought over $410 million in damages. 
(Salzman Decl. Ex. O, Answer to First Am. 
Verified Class Action Compl. with 
Countercls.) On June 26, 2006, the Supreme 
Court, Nassau County, dismissed three of 
Conte’s counterclaims and his claim for 
punitive damages. (Salzman Decl. Ex. P, 
Order dated June 26, 2006.) On August 30, 

                                                                                
anywhere else helped me draft the complaint.” 
(Giaimo Decl. ¶ 8.) Moreover, to support his claim 
that Mancini and Knight were also involved in 
drafting the Amorizzo Complaint, plaintiff simply 
states, in a conclusory fashion, that Mancini and 
Knight were both “in the loop of Newsday 
management receiving e-mails about the plaintiff and 
the defamatory article being written about him and I 
Media as early as August 18, 2005 if not sooner.” 
(Pl.’s 56.1 ¶¶ 24, 26. But see Mancini Decl. ¶ 10 (“I 
did not participate in drafting that complaint that was 
filed in Amorizzo . . . .”).) Because plaintiff has not 
offered any evidence in support of his conclusory 
allegations, the Court deems the Newsday 
defendants’ lack of involvement in the drafting of the 
complaint to be uncontroverted.  
12 The Court will refer to these two articles published 
by Harrington in September 2005 as “the Newsday 
Articles.”  

2006, Conte filed an eleven-count, $8.3 
billion lawsuit against Nassau County, the 
Nassau District Attorney, and various 
Assistant District Attorneys and 
investigators with this Court. (See Conte v. 
County of Nassau et al., No. 06 Civ. 4746.)  
 

B. Procedural History 

Plaintiff filed the initial complaint in this 
action on September 7, 2006. Plaintiff 
subsequently filed two amended complaints 
and an amended RICO statement. By 
Memorandum and Order dated September 
30, 2008, the Court denied in part and 
granted in part defendants’ motions to 
dismiss the second amended complaint. 
Specifically, the Court denied defendants’ 
motions to dismiss plaintiff’s federal 
Lanham Act and state tortious interference 
claims. The Court granted defendants’ 
motions in all other respects, but provided 
plaintiff with an opportunity to re-plead the 
dismissed claims. 

Plaintiff filed a third amended complaint 
on April 2, 2009, re-asserting all of the 
dismissed claims, as well as a fraud claim 
against the Consumer defendants. The 
Newsday defendants, Giaimo defendants 
and Route distributor defendants, and 
Consumer defendants all filed motions to 
dismiss on June 19, 2009. Plaintiff filed 
oppositions to defendants’ motions on 
September 23, 2009. The Newsday 
defendants and Consumer defendants filed 
replies on September 25, 2009, and the 
Giaimo and Route distributor defendants 
filed a reply on October 7, 2009. By letter 
dated October 1, 2009, pro se defendant 
Springer also moved to dismiss plaintiff’s 
claims against him. By Memorandum and 
Order dated March 25, 2010, the Court 
granted defendants’ motions to dismiss 
plaintiff’s RICO, Sherman Act, and ECPA 
claims, as well as plaintiff’s slander claim 



11 
 
 
 

against the Newsday defendants, all of 
plaintiff’s injurious falsehood claims, and all 
claims against Springer. The Court denied 
defendants’ motions in all other respects. 

On May 5, 2010, the Consumer 
defendants filed an answer to plaintiff’s 
third amended complaint, as well as a cross-
claim against the other named defendants for 
indemnity and/or contribution. The Giaimo 
defendants and the Route distributor 
defendants filed a verified answer on July 
14, 2010. On July 28, 2010, three separate 
answers to plaintiff’s third amended 
complaint were filed – one by Harrington, 
one by Mancini, and one by Knight and 
Newsday. The lawsuit proceeded to 
discovery under the direction of Magistrate 
Judge Boyle. 

By later dated October 24, 2011, 
plaintiff submitted to the Court copies of a 
settlement agreement he entered into with 
Giaimo, on behalf of the Giaimo defendants 
and the Route distributor defendants, on 
October 18, 2011. On October 28, 2011, the 
Court signed a Stipulation and Order of 
Settlement between plaintiff and the Giaimo 
and Route distributor defendants. 

On March 16, 2012, the Newsday 
defendants filed a motion for summary 
judgment. On March 23, 2012, the 
Consumer defendants also filed a motion for 
summary judgment. On August 20, 2012, 
plaintiff filed a separate opposition to each 
motion for summary judgment. On August 
30, 2012, both the Newsday defendants and 
the Consumer defendants filed replies in 
further support of their motions for summary 
judgment. By letter dated September 10, 
2012, the Newsday defendants requested 
that the Court disregard new arguments 
concerning the Newsday defendants that 
plaintiff raised in his opposition to the 
Consumer defendants’ motion for summary 

judgment, or that the Court, in the 
alternative, grant the Newsday defendants 
leave to file a five-page reply. By Order 
dated September 14, 2012, the Court granted 
the Newsday defendants leave to file a five-
page reply, which they filed on October 5, 
2012. Oral argument was held on November 
30, 2012. Plaintiff submitted a letter to the 
Court on January 3, 2013. The Consumer 
defendants responded to plaintiff’s letter by 
letter dated January 4, 2013. The Newsday 
defendants similarly responded, by letter 
dated January 7, 2013. Plaintiff responded to 
both letters by submitting two separate 
letters to the court on January 8, 2013. The 
Court has fully considered the submissions 
of the parties.  

II. STANDARD OF REVIEW 

The standard for summary judgment is 
well settled. Pursuant to Federal Rule of 
Civil Procedure 56(a), a court may only 
grant a motion for summary judgment if 
“the movant shows that there is no genuine 
dispute as to any material fact and the 
movant is entitled to judgment as a matter of 
law.” Fed. R. Civ. P. 56(a). The moving 
party bears the burden of showing that he or 
she is entitled to summary judgment. 
Huminski v. Corsones, 396 F.3d 53, 69 (2d 
Cir. 2005). “A party asserting that a fact 
cannot be or is genuinely disputed must 
support the assertion by: (A) citing to 
particular parts of materials in the record, 
including depositions, documents, 
electronically stored information, affidavits 
or declarations, stipulations (including those 
made for purposes of the motion only), 
admissions, interrogatory answers, or other 
materials; or (B) showing that the materials 
cited do not establish the absence or 
presence of a genuine dispute, or that an 
adverse party cannot produce admissible 
evidence to support the fact.” Fed. R. Civ. P. 
56(c)(1). The court “is not to weigh the 



12 
 
 
 

evidence but is instead required to view the 
evidence in the light most favorable to the 
party opposing summary judgment, to draw 
all reasonable inferences in favor of that 
party, and to eschew credibility 
assessments.” Amnesty Am. v. Town of W. 
Hartford, 361 F.3d 113, 122 (2d Cir. 2004) 
(quoting Weyant v. Okst, 101 F.3d 845, 854 
(2d Cir. 1996)); see Anderson v. Liberty 
Lobby, Inc., 477 U.S. 242, 248 (1986) 
(summary judgment is unwarranted if “the 
evidence is such that a reasonable jury could 
return a verdict for the nonmoving party”). 
 

Once the moving party has met its 
burden, the opposing party “must do more 
than simply show that there is some 
metaphysical doubt as to the material 
facts. . . . [T]he nonmoving party must come 
forward with specific facts showing that 
there is a genuine issue for trial.” Caldarola 
v. Calabrese, 298 F.3d 156, 160 (2d Cir. 
2002) (quoting Matsushita Elec. Indus. Co. 
v. Zenith Radio Corp., 475 U.S. 574, 586-87 
(1986)). As the Supreme Court stated in 
Anderson, “[i]f the evidence is merely 
colorable, or is not significantly probative, 
summary judgment may be granted.” 477 
U.S. at 249-50 (citations omitted). Indeed, 
“the mere existence of some alleged factual 
dispute between the parties” alone will not 
defeat a properly supported motion for 
summary judgment. Id. at 247-48. Thus, the 
nonmoving party may not rest upon mere 
conclusory allegations or denials but must 
set forth “‘concrete particulars’” showing 
that a trial is needed. R.G. Group, Inc. v. 
Horn & Hardart Co., 751 F.2d 69, 77 (2d 
Cir. 1984) (quoting SEC v. Research 
Automation Corp., 585 F.2d 31, 33 (2d Cir. 
1978)). Accordingly, it is insufficient for a 
party opposing summary judgment “merely 
to assert a conclusion without supplying 
supporting arguments or facts.” BellSouth 
Telecomms., Inc. v. W.R. Grace & Co., 77 
F.3d 603, 615 (2d Cir. 1996) (quoting 

Research Automation Corp., 585 F.2d at 
33). 

III. DISCUSSION 

A. Plaintiff’s Lanham Act Claims 

Plaintiff asserts that both the Newsday 
defendants and the Consumer defendants 
violated various provisions of the Lanham 
Act. Specifically, plaintiff brings Lanham 
Act claims against Newsday for false 
advertising and trade dress infringement and 
against all of the Newsday defendants for 
deceptive advertising. Plaintiff also claims 
that the Consumer defendants infringed 
plaintiff’s trade dress in violation of the 
Lanham Act. For the reasons set forth 
below, both the Newsday defendants and the 
Consumer defendants are entitled to 
summary judgment on plaintiff’s Lanham 
Act claims. 

1. Plaintiff’s Lanham Act False 
Advertising Claim 

Plaintiff alleges that Newsday’s inflated 
circulation figures violated Section 43(a) of 
the Lanham Act. Specifically, plaintiff 
alleges that from 2003 to 2005, Newsday 
“advertised, published, disseminated and 
communicated knowingly false and 
misleading material statements of fact and 
unfounded misrepresentations about the 
circulation of their daily newspapers 
fraudulently inflating the advertised . . . 
circulation figures by between 10-20 percent 
or more.” (Third Am. Compl. ¶ 117.) 
Plaintiff claims that, as a result of these 
alleged misrepresentations, advertisers were 
induced to purchase advertising space from 
Newsday, rather than from plaintiff, thereby 
causing I Media to “suffer[] a direct loss of 
print advertising and insert distribution 
service sales.” (Id. ¶¶ 118, 120.) For the 
reasons set forth below, the uncontroverted 



13 
 
 
 

evidence in the record demonstrates that 
plaintiff lacks standing to sue the Newsday 
defendants for false advertising under 
Section 43(a) of the Lanham Act. 
Accordingly, the Court grants summary 
judgment in favor of Newsday on plaintiff’s 
Lanham Act false advertising claim.   

a. Applicable Law 

Section 43(a) of the Lanham Act 
prohibits false representations in advertising 
concerning the qualities of goods and 
services. Telecom Int’l Am., Ltd. v. AT&T 
Corp., 280 F.3d 175, 196-97 (2d Cir. 2001); 
15 U.S.C. § 1125(a)(1)(B). To establish a 
false advertising claim under Section 43(a), 
“a plaintiff must prove the following 
elements: 1) the defendant has made a false 
or misleading statement; 2) the false or 
misleading statement has actually deceived 
or has the capacity to deceive a substantial 
portion of the intended audience; 3) the 
deception is material in that it is likely to 
influence purchasing decisions; 4) there is a 
likelihood of injury to plaintiff, such as 
declining sales or loss of goodwill; and 5) 
the goods traveled in interstate commerce.” 
Johnson & Johnson Vision Care, Inc. v. 
Ciba Vision Corp., 348 F. Supp. 2d 165, 
177-78 (S.D.N.Y. 2004). A Lanham Act 
false advertising claim may be based on one 
of two theories: “that the challenged 
advertisement is literally false, i.e., false on 
its face,” or “that the advertisement, while 
not literally false, is nevertheless likely to 
mislead or confuse consumers.” Time 
Warner Cable, Inc. v. DIRECTV, Inc., 497 
F.3d 144, 153 (2d Cir. 2007). 

The Second Circuit generally uses a 
“reasonable interest” test to determine 
whether a plaintiff has standing to bring a 
Lanham Act false advertising claim. See 
Famous Horse, Inc. v. 5th Ave. Photo Inc., 
624 F.3d 106, 113 (2d Cir. 2010). “Under 

this rubric, in order to establish standing 
under the Lanham Act, a plaintiff must 
demonstrate (1) a reasonable interest to be 
protected against the alleged false 
advertising and (2) a reasonable basis for 
believing that the interest is likely to be 
damaged by the alleged false advertising.” 
Id. (citing Ortho Pharm. Corp. v. 
Cosprophar, Inc., 32 F.3d 690, 694 (2d Cir. 
1994)).13 The “reasonable interest” prong 
includes “commercial interests, direct 
pecuniary interests, and even future potential 
for a commercial or competitive injury.” 
ITC Ltd. v. Punchgini, Inc., 482 F.3d 135, 
169 (2d Cir. 2007). The “reasonable basis” 
prong “requires the plaintiff to show both 
likely injury and a causal nexus to the false 
advertising.” Id. at 170 (citation and internal 
quotation marks omitted).  

“[W]hile a plaintiff must show more 
than a ‘subjective belief’ that it will be 
damaged, it need not demonstrate that it is in 
direct competition with the defendant or that 
it has definitely lost sales because of the 
defendant’s advertisements.” Ortho Pharm. 
Corp., 32 F.3d at 694. However, “[t]he 
likelihood of injury and causation will not 
be presumed, but must be demonstrated in 
some manner.” Id. Moreover, a plaintiff 
must make “a ‘more substantial showing’ of 
injury and causation ‘where the plaintiff’s 
products are not obviously in competition 
with defendant’s products.”’ PDK Labs, Inc. 
v. Friedlander, 103 F.3d 1105, 1111 (2d Cir. 

                                                      
13 The Court notes that the Second Circuit has applied 
a stronger categorical test for standing on at least one 
occasion – that “[t]o have standing for a Lanham Act 
false advertising claim, the plaintiff must be a 
competitor of the defendant and allege a competitive 
injury.” Telecom Int’l Am., Inc., 280 F.3d at 197 
(alteration, citation, and quotation marks omitted). 
Because, for the reasons discussed supra, plaintiff 
fails to satisfy the more lenient “reasonable interest” 
test for standing, the Court need not address the more 
stringent Telecom test.  



14 
 
 
 

1997) (“PDK Labs II”) (quoting Ortho 
Pharm. Corp., 32 F.3d at 694). 

b. Analysis 

At the motion to dismiss stage of this 
case, Newsday moved to dismiss Contes’s 
false advertising claim for the same reason 
that it now moves for summary judgment on 
that claim – that Conte lacks standing. 
Although the Court denied Newsday’s 
motion to dismiss on this theory, given the 
uncontroverted evidence now in the record 
indicating that Conte in fact lacks standing 
to bring a Lanham Act false advertising 
claim, the Court grants summary judgment 
in Newsday’s favor. See, e.g., PDK Labs, 
Inc. v. Friedlander, No. 93 Civ. 7787 (RPP), 
1995 U.S. Dist. LEXIS 10831 (S.D.N.Y. 
Aug. 3, 1995) (“PDK Labs I”) (granting 
summary judgment, after denying 
defendant’s motion to dismiss, for lack of 
standing under the Lanham Act because 
plaintiff failed to show that defendant’s 
alleged false advertising about its dietary 
supplements was likely to cause injury to 
plaintiff’s sales of his potential weight 
control product, for which he had yet to 
even seek FDA approval), aff’d, 103 F.3d 
1105 (2d Cir. 1997).  

As a preliminary matter, the Court notes 
that the fact that a false or misleading 
statement was made is undisputed. Newsday 
does not dispute that its circulation numbers 
for 2002 and 2003 were misstated. Newsday 
also does not dispute that those misleading, 
inflated circulation numbers were operating 
in the marketplace, unbeknownst to the 
public, until June 17, 2004, when Newsday 
publically reported that its circulation 
figures had been inflated (see Salzman Decl. 
Ex. W), and that the misleading, inflated 
circulation numbers were not fully corrected 
until September of 2004 (see Salzman Decl. 
Ex. DD (publically announcing revisions to 

Newsday’s circulation figures for 2003 and 
2004 on September 10, 2004); id. Ex. EE 
(informing Newsday advertisers, on 
September 13, 2004, of revised circulation 
figures)). The issue on summary judgment 
is, therefore, whether Conte has standing to 
bring a Lanham Act false advertising claim 
against Newsday based on these inflated 
circulation figures. For the following 
reasons, it is clear that Conte does not. 

i. Standing based on TV Time 

The uncontroverted evidence shows that 
I Media’s TV Time and Newsday’s TV 
Picks were not in competition during the 
period when Newsday’s inflated circulation 
figures were operative in the marketplace – 
that is, prior to June 17, 2004, when 
Newsday reported to the public that its 
circulation figures had been inflated – 
because Conte had not yet released TV Time 
to the public (see Defs.’ 56.1 ¶ 4 (first issue 
of TV Time was circulated on November 26, 
2004)). See PDK Labs II, 103 F.3d at 1112 
(“Freidlander and PDK are not competitors 
for purposes of Lanham Act standing 
because Friedlander does not currently sell a 
retail weight loss product that competes with 
PDK’s products.”). Because Conte’s TV 
Time product was “not obviously in 
competition with defendant’s products” 
during the period when Newsday was 
misstating its circulation numbers, Conte 
must make “a more substantial showing of 
injury and causation” to prove that he has 
standing to bring a Lanham Act false 
advertising claim. Id. at 1111 (quoting Ortho 
Pharm. Corp., 32 F.3d at 694) (internal 
quotation marks omitted); see also ITC Ltd., 
482 F.3d at 170 (“Where a plaintiff’s 
products are not obviously in competition 
with the defendant’s products, and the 
defendant’s advertisements do not draw 
direct comparisons between the products, 
then a plaintiff must make a more 



15 
 
 
 

substantial showing of injury and causation 
to satisfy the reasonable basis prong of the 
standing requirement.” (citation and internal 
quotation marks omitted)).  

Conte’s stated injury relates to his 
advertising efforts – he claims that he 
engaged in substantial advertising sales 
efforts during the period when Newsday’s 
misstated circulation figures were in effect, 
that he was a direct advertising competitor 
of Newsday during that time, and that 
Newsday’s inflated numbers allowed it to 
set higher advertising rates and offer 
advertisers substantially reduced discounted 
rates, putting other competitors, such as I 
Media, at a disadvantage. (Pl.’s Newsday 
Opp’n ¶¶ 41-42.) In essence, Conte claims 
that Newsday’s misstatements allowed it to 
attract potential advertisers away from I 
Media. However, “although a future 
potential for a commercial or competitive 
injury can establish standing,” PDK Labs II, 
103 F.3d at 1112 (citation and internal 
quotation marks omitted), the 
uncontroverted evidence shows that 
Newsday’s circulation-related misstatements 
were made before Conte started to actively 
solicit advertisers for TV Time (see Defs.’ 
56.1 ¶ 57; see also Conte Dep. at 181-82, 
218), and Conte cannot show that Newsday 
continued to misstate its circulation figures 
thereafter.14 Accordingly, there is no 
evidence that Newsday’s circulation-related 
misstatements caused Conte a competitive 
or commercial injury with respect to TV 
Time.  

                                                      
14 Quite to the contrary, the uncontroverted evidence 
shows that once plaintiff learned about Newsday’s 
misstated circulation numbers, he attempted to use 
that fact to his advantage. (See Conte Dep. at 268 
(explaining that, in regards to Newsday’s misstated 
circulation numbers, he “tried . . . to capitalize on that 
misrepresentation”).) 
 

ii. Standing based on TV Week 

In his opposition papers, Conte contends 
that he was in fact soliciting advertisers 
during the period when Newsday’s 
misstated circulation figures were in effect, 
not for I Media’s TV Time publication, but 
for I Media’s TV Week publication. (Pl.’s 
Newsday Opp’n ¶ 41 (citing to, inter alia, 
rate cards, letters to potential advertisers, 
and billing statements for advertisements 
from this time period); see also Pl.’s 56.1 
¶ 57 (explaining that he spoke to a long list 
of potential advertisers about advertising in 
TV Week throughout 2003 and 2004).) 
Conte, therefore, claims that because he was 
a “direct advertising sales competitor of 
Newsday from March of 2003 to June 17, 
2004” (see Pl.’s Newsday Opp’n ¶ 13), the 
period during which Newsday’s misstated 
circulation numbers were in effect, he has 
standing to bring a Lanham Act false 
advertising claim. However, even if Conte’s 
advertising activities related to TV Week 
made him a direct competitor of Newsday 
while its misstated circulation figures were 
in effect, his argument fails because there is 
no evidence of “the likelihood of injury and 
causation” that a plaintiff is required to 
demonstrate in order to satisfy the Lanham 
Act’s standing requirements. 

“While a plaintiff need not demonstrate 
that it has, in fact, ‘lost sales because of the 
defendant’s advertisements,’ to establish 
standing, it must demonstrate ‘the likelihood 
of injury and causation . . . in some 
manner.’” ITC Ltd., 482 F.3d at 171 
(quoting Ortho Pharm. Corp., 32 F.3d at 
694); see also PDK Labs II, 103 F.3d at 
1112 (“A plaintiff must submit specific 
evidence that the defendant’s advertising 
causes direct harm to the product in which 
the plaintiff claims a pecuniary interest.”). 
Conte has failed to establish a reasonable 
basis for competitive injury, as he has 



16 
 
 
 

provided no evidence that I Media would 
have experienced an increase in advertising 
sales for its TV Week publication had 
Newsday not misstated its circulation 
figures. See Enzymotec Ltd. v. NBTY, Inc., 
754 F. Supp. 2d 527, 546 (E.D.N.Y. 2010) 
(finding that “[a]bsent any affidavit or 
evidence beyond [plaintiff’s] assertions,” 
there is no indication that retail clients 
purchased from defendant and, had they 
been aware of the truth, would have 
increased their purchases from plaintiff); see 
also PDK Labs II, 103 F.3d at 1113 
(“Friedlander submitted no specific evidence 
that PDK’s products harm his efforts to 
solicit investments and collect royalties 
under his patent. Friedlander’s evidence of 
alleged lost investors is scanty at best.”); 
Ortho Pharm. Corp., 32 F.3d at 697 
(affirming district court’s dismissal of 
Lanham Act claim for lack of standing when 
plaintiff failed to show that, as a result of 
defendant’s conduct, plaintiff will lose 
customers “[b]ecause consumer behavior is 
unpredictable, and because of the general 
rule in our Circuit against making 
presumptions of injury and causation 
favorable to the plaintiff”); Johnson & 
Johnson v. Carter-Wallace, Inc., 631 F.2d 
186, 189 (2d Cir. 1980) (“[S]omething more 
than a plaintiff’s mere subjective belief that 
he is injured or likely to be damaged is 
required before he will be entitled even to 
injunctive relief.”). Conte has also failed to 
establish a reasonable basis for causation, as 
his  reasoning “depends on multiple levels 
of speculation” – that (1) the inflated 
numbers allowed Newsday to set and 
publish substantially higher advertising 
rates; (2) that those higher advertising rates 
allowed Newsday to offer advertising 
customers discounted rates in return for 
signing long term advertising agreements; 
(3) that Newsday in fact offered long-term 
exclusive agreements to advertisers; and (4) 

that advertisers signed those agreements, 
thereby preventing them from advertising 
with I Media – “and its conclusion is too 
attenuated . . . to demonstrate a real 
‘likelihood of injury and causation’ 
sufficient to confer standing to sue for false 
advertising.” See ITC Ltd., 482 F.3d at 171. 
For these reasons, Conte has no standing to 
bring a false advertising claim even if his 
claim is premised on the alleged detraction 
of potential advertisers from TV Week.  

In sum, the uncontroverted evidence 
shows that Conte does not have standing to 
bring a Lanham Act false advertising claim 
against Newsday based either on TV Time 
or TV Week.15 Accordingly, summary 
judgment on this claim is granted in 
Newsday’s favor. 

2. Plaintiff’s Lanham Act Deceptive 
Advertising Claim 

Conte also brings a Lanham Act claim 
against the Newsday defendants for 
deceptive advertising. He alleges that the 
Newsday defendants and the Route 
distributor defendants “repeatedly 
disseminat[ed] and communicat[ed] verbally 
by telephone and in face to face 
conversations false material statements 
pertaining to the plaintiff’s business I Media 
. . . includ[ing] false, disparaging and 
misleading statements and unfounded 
misrepresentations about the business, good 
will, and reputation of I Media and the 
products and publications distributed by it.” 
(Third Am. Compl. ¶ 135.) According to 
Conte, these allegedly false statements “had 
a tendency to deceive and actually deceived 
a substantial number of I Media’s and TV 
Time’s actual and potential route 
distributors, vendors, advertisers and readers 

                                                      
15 Because plaintiff lacks standing, the Court need not 
address the merits of his false advertising claim. 



17 
 
 
 

. . . influenc[ing] [their] investments and 
purchasing decisions.” (Id. ¶ 136.) The 
Newsday defendants move for summary 
judgment on this claim, contending that (1) 
the only allegedly false statements made by 
Newsday defendants about Conte or his 
business were contained within the Newsday 
articles that the Court already held cannot 
give rise to a Lanham Act deceptive 
advertising claim, and (2) there is no other 
evidence in the record tending to show that 
any of the Newsday defendants 
misrepresented Conte’s goods as part of a 
commercial campaign, as is required under 
the Lanham Act. For the following reasons, 
the Court agrees with the Newsday 
defendants and, thus, grants summary 
judgment on this claim in their favor. 

Section 43(a) of the Lanham Act 
provides: 

any person who . . . in commercial 
advertising or promotion, 
misrepresents the nature, 
characteristics, qualities, or 
geographic origin of his or her or 
another person’s goods, services, or 
commercial activities, shall be liable 
in a civil action by any person who 
believes that he or she is likely to be 
damaged by such act. 

15 U.S.C. § 1125(a). Critical to this section 
is the fact that the misrepresentation must 
occur in “commercial advertising or 
promotion” to be actionable. As the Second 
Circuit has explained, “the touchstone of 
whether a defendant’s actions may be 
considered ‘commercial advertising or 
promotion’ under the Lanham Act is that the 
contested representations are part of an 
organized campaign to penetrate the relevant 
market.” Fashion Boutique of Short Hills, 
Inc. v. Fendi USA, Inc., 314 F.3d 48, 57 (2d 
Cir. 2002). Accordingly, “[p]roof of 

widespread dissemination within the 
relevant industry is a normal concomitant of 
meeting this requirement.” Id. (explaining 
that “businesses harmed by isolated 
disparaging statements do not have redress 
under the Lanham Act”). In evaluating 
whether a party’s statements were “part of 
an organized campaign to penetrate the 
relevant market,” the Second Circuit has 
considered the following factors: (1) the 
number of alleged statements; (2) to whom 
the statements were made; (3) where the 
statements were made; and (4) the size of 
the relevant market. Id. at 58.  

As a preliminary matter, the Court 
reiterates that, as previously stated in its 
September 30, 2008 Memorandum and 
Order, Harrington’s Newsday articles cannot 
give rise to a Lanham Act deceptive 
advertising claim. See Gmurzynska v. 
Hutton, 355 F.3d 206, 210-11 (2d Cir. 2004) 
(holding that articles published by a 
journalist are “not commercial advertising, 
commercial promotion, or commercial 
speech. Rather, it is speech that is 
traditionally granted full protection under 
the First Amendment”); cf. Gordon & 
Breach Sci. Publishers S.A. v. Am. Inst. of 
Physics, 859 F. Supp. 1521, 1533 (S.D.N.Y. 
1994) (“Congress, in extending the Lanham 
Act to product disparagement, made clear 
that this extension should not be interpreted 
so as to infringe on free speech protected by 
the First Amendment.”). Thus, to the extent 
Conte’s deceptive advertising claim against 
the Newsday defendants is premised on 
allegedly false statements made in the 
Newsday articles, his claim fails. 

Accordingly, to survive summary 
judgment, Conte must produce sufficient 
evidence for a reasonable jury to conclude 
that the Newsday defendants made other 
allegedly false statements (outside of the 
published Newsday articles) as part of an 



18 
 
 
 

organized campaign to penetrate the market.  
Applying the factors used by the Second 
Circuit to determine whether a party’s 
statements were part of an organized 
campaign to penetrate the relevant market, it 
is clear that Conte has failed to do so.  

First, Conte has failed to even identify 
any concrete, allegedly deceptive statements 
made by the Newsday defendants about his 
product or his commercial activities (other 
than those contained in the published articles 
which, as discussed above, cannot give rise 
to liability under the Lanham Act). In his 
opposition papers, Conte claims that 
Newsday is liable for false criminal 
accusations that were made by some of his 
route distributors about him and his 
Company because those route distributors 
were Newsday employee/agents. (Pl.’s 
Newsday Opp’n ¶ 33.) In essence, Conte 
claims that some of his route distributors 
were Newsday employee/agents, that those 
route distributors made false criminal 
accusations about Conte and his Company, 
and that Newsday is “liable as principal for 
the falsities disseminated by [those] agents.” 
(Id.) Putting aside the issue of whether 
Newsday can be held liable for the 
statements made by Conte’s route 
distributors under Conte’s agency theory of 
liability, Conte’s allegation that the route 
distributors disseminated falsities about him 
is simply conclusory and unsupported by 
any evidence in the record.  

Conte’s argument is premised on an 
email Harrington wrote to one of his editors. 
The email contains the following: 

Got a call from a Newsday agent. He 
and around 25 other agents are in 
contact with the Nassau DA’s office 
after the owner of a TV guide-type 
magazine they began distributing 
(not Newsday), from a Mellville 

company called Imedia, has stopped 
providing them with paper and the 
owner apparently has fled . . . They 
believe the operation is a Ponzi 
scheme. . . . Agents have planned a 
meeting for next week to discuss 
what steps to take, but many worry 
their investments are lost.  

(Pl.’s Newsday Opp’n Ex. W, June 14, 2005 
email.) Conte claims, based solely on this 
email, that “[c]learly a number of Newsday 
employee/agents were making false and 
deceptive criminal accusations concerning I 
Media and the plaintiff Anthony Conte as 
early as June of 2005 . . . .” (Pl.’s Newsday 
Opp’n ¶ 33.) However, quite to the contrary, 
it is far from clear, at least from this email 
alone, that the route distributors 
disseminated any deceptive statements about 
Conte or his business actionable under the 
Lanham Act. This email merely shows, if 
anything, that “agents” were meeting with 
the Nassau DA’s office, but does not 
indicate what, if any, false accusations about 
Conte or his business were made. Moreover, 
even if the “agents” conveyed their belief 
that Conte’s operation was a “Ponzi 
scheme” to the DA’s office, “[s]ubjective 
claims or opinions are not actionable [under 
Section 43(a)] because they are not 
statements of fact that can be proven true or 
false.” Prof’l Sound Servs. v. Guzzi, 349 F. 
Supp. 2d 722, 728 (S.D.N.Y. 2004) (citing 
Groden v. Random House, Inc., 61 F.3d 
1045, 1051 (2d Cir. 1995)). Conte has, 
therefore, failed to show that any deceptive 
statements actionable under the Lanham Act 
were made about him or his Company.  

Second, even assuming arguendo that 
there were evidence in the record to support 
Conte’s allegation that Newsday 
employee/agents made deceptive statements 
about him or his Company, no rational juror 
could conclude that such deceptive 



19 
 
 
 

statements were made as part of an 
“organized campaign to penetrate the 
relevant market.” Fashion Boutique of Short 
Hills, Inc., 314 F.3d at 57. Conte claims that, 
“[i]n terms of how widespread these false 
and deceptive statements made by these 
Newsday agents were, 50 route distributors 
who were told these false and deceptive 
criminal accusation [sic] represented two 
thirds of the total number of I Media route 
distributors at the time.” (Pl.’s Newsday 
Opp’n ¶ 33.) However, Conte misstates the 
relevant market for purposes of the Lanham 
Act analysis. The relevant market is not I 
Media’s route distributors at the time, but 
rather all route distributors at the time (I 
Media’s current and potential route 
distributors). The actual, relevant market is 
therefore much larger than the one Conte 
describes, meaning that the proportion of the 
market that allegedly received the deceptive 
statements, assuming any such statements 
were made, was much smaller than Conte 
suggests. Moreover, for the same reasons 
that Conte has failed to prove that any 
deceptive statements were made, he has 
failed to show that the amount of any such 
statements disseminated was numerous.  

Given the lack of evidence regarding the 
alleged deceptive statements made and their 
number, as well as the size of the relevant 
market, no rational juror could conclude that 
there was widespread dissemination by the 
Newsday defendants of any disparaging 
statements about plaintiff or his business. 
See, e.g., Fashion Boutique of Short Hills, 
Inc., 314 F.3d at 58 (deeming twenty-seven 
oral statements made regarding plaintiff’s 
products in a marketplace of thousands of 
customers insufficient to satisfy requirement 
that representations be disseminated 
widely); Sports Unlimited, Inc. v. Lankford 
Enters., Inc., 275 F.3d 996, 1004-05 (10th 
Cir. 2002) (finding evidence of 
dissemination of information to two 

customers, where plaintiff made up to 150 
bids per year, insufficient to constitute 
“commercial advertising or promotion”); 
Cartier, Inc. v. Four Star Jewelry Creations, 
Inc., 348 F. Supp. 2d 217, 250 (S.D.N.Y. 
2004) (holding that in making false 
representations to investigators about 
plaintiffs, defendants were not engaging in 
widespread dissemination or an organized 
campaign under the Lanham Act); cf. Seven-
Up Co. v. Coca-Cola Co., 86 F.3d 1379, 
1384 (5th Cir. 1996) (finding evidence of 
dissemination sufficient where statements 
were made to eleven out of seventy-four 
potential customers). Accordingly, the 
uncontroverted evidence shows that, even 
assuming arguendo there is merit to Conte’s 
allegation that deceptive statements 
actionable under the Lanham Act were made 
about him or his Company, any such 
statements cannot be considered 
“commercial advertising or promotion” 
under the Lanham Act and, as such, Conte’s 
deceptive advertising claim does not survive 
summary judgment.16 

3. Plaintiff’s Lanham Act Trade Dress 
Infringement Claim 

Conte’s final Lanham Act claim, alleged 
against both Newsday and the Consumer 
defendants, is for “reverse palming off.” As 
set forth below, this claim cannot survive 
summary judgment.   

 “Reverse palming off” under the 
Lanham Act occurs when “A sells B’s 

                                                      
16 Because no rational juror could conclude that any 
deceptive statements made about plaintiff or his 
Company were disseminated as part of an “organized 
campaign to penetrate the relevant market,” Fashion 
Boutique of Short Hills, Inc., 314 F.3d at 57, the 
Court need not reach the question of whether the 
Newsday defendants could in fact be held liable for 
the acts of their alleged employee/agents – the route 
distributors who also worked for plaintiff. 



20 
 
 
 

product under A’s name.” Societe des Hotels 
Meridien v. LaSalle Hotel Operating P’ship, 
L.P., 380 F.3d 126, 131(2d Cir. 2004) 
(quoting Waldman Publ’g Corp. v. Landoll, 
Inc., 43 F.3d 775, 780 (2d Cir. 1994)) 
(internal quotation marks omitted). To 
succeed on a claim for “reverse palming 
off,” a plaintiff must prove “(1) that the 
work at issue originated with the plaintiff; 
(2) that origin of the work was falsely 
designated by the defendant; (3) that the 
false designation of origin was likely to 
cause consumer confusion; and (4) that the 
plaintiff was harmed by the defendant’s 
false designation of origin.” Lipton v. Nature 
Co., 71 F.3d 464, 473 (2d Cir. 1995).  

Here, Conte claims that the Consumer 
defendants “directed and agreed with 
Newsday to copy the distinctive style and 
trade dress of the plaintiff’s publication TV 
Time Magazine” for Newsday’s TV Picks 
publication, “thus creating the false 
impression and confusion among readers 
and advertisers that TV Time Magazine was 
a Newsday product and that I Media and TV 
Time were associated or in fact part of 
Newsday.” (Third Am. Compl. ¶ 125.) 
However, Conte’s “reverse palming off” 
claim must fail because he cannot prove a 
primary and essential element of his trade 
dress infringement claim – namely, that his 
product’s trade dress is protectable under the 
Lanham Act.17 

                                                      
17 Section 43(a) of the Lanham Act not only protects 
a product’s trademark, but also extends protection to 
a product’s “trade dress.” The Second Circuit has 
defined “trade dress” as “the total image of a good as 
defined by its overall composition and design, 
including size, shape, color, texture, and graphics.” 
Coach Leatherware Co. v. AnnTaylor, Inc., 933 F.2d 
162, 168 (2d Cir. 1991). Here, plaintiff’s claim is 
predicated on the alleged “reverse palming off” of his 
product’s trade dress. 

To prevail on a trade dress infringement 
claim under Section 43(a), a plaintiff must 
demonstrate that (1) the trade dress is 
distinctive as to the source of the good, and 
(2) purchasers are likely to confuse the 
imitating goods with the originals. Cartier, 
Inc. v. Sardell Jewelry, Inc., 294 F. App’x 
615, 617-19 (2d Cir. 2008). Thus, a plaintiff 
alleging trade dress infringement must first 
prove that his trade dress is distinctive 
enough to hold federal protection. Trade 
dresses classified as either “suggestive” or 
“arbitrary or fanciful” are considered to be 
inherently distinctive, and therefore always 
satisfy this first prong of an infringement 
claim. Jeffrey Milstein, Inc. v. Greger, 
Lawlor, Roth, Inc., 58 F.3d 27, 31-32 (2d 
Cir. 1995). If a trade dress is “descriptive,” 
however, a plaintiff must show that it has 
acquired a secondary meaning to receive 
protection. Id. at 32. Finally, “[g]eneric 
dresses – those that refer to the genus of 
which the particular product is a species – 
are never protectable.” Id. (citation and 
internal quotation marks omitted).  

Both Newsday and the Consumer 
defendants argue that Conte’s trade dress is 
not distinctive and the Court agrees. Conte 
alleges that his trade dress consists of the 
following: (1) a “gloss paper cover,” (2) 
“fonts and font sizes . . . in the title header,” 
and (3) the “design, shape, lettering font and 
font sizes, and tri-color three part layout and 
appearance of the . . . advertising footer.” 
(Third Am. Compl. ¶ 126.) In cases like this 
one, where there are multiple elements of a 
product’s trade dress, “it is the combination 
of elements that should be the focus of the 
distinctiveness inquiry.” Jeffrey Milstein, 
Inc., 58 F.3d at 32 (“Thus, if the overall 
dress is arbitrary, fanciful, or suggestive, it 
is distinctive despite its incorporation of 
generic elements.”). “Nonetheless, the fact 
that a trade dress is composed exclusively of 
commonly used or functional elements 



21 
 
 
 

might suggest that the dress should be 
regarded as unprotectable or ‘generic,’ to 
avoid tying up a product or marketing idea.” 
Id. The Court, therefore, first analyzes each 
of the elements that form Conte’s overall 
TV Time trade dress. 

The first element of Conte’s trade dress, 
the “glossy paper cover,” is not unique, as 
glossy paper covers are common in the 
magazine industry. (See, e.g., Defs.’ 56.1 
¶ 68 (explaining that the New York Times 
and the Daily News distributed television-
related publications with glossy covers at the 
time plaintiff began to circulate his 
publication).) Second, the fonts (Arial 
Black, Arial Bold MS, Helvetica Bold, 
Impact, and Times New Roman (see 
Salzman Decl. Ex. I, Pl.’s Resp. to 
Interrogs., at 6)) and font sizes in the header 
are not unique. The fonts “are not unique 
because . . . [they] are available ‘off the 
shelf,’” and plaintiff has not produced any 
evidence to dispute that fact. Sports Traveler 
v. Advance Magazine Publishers, Inc., 25 F. 
Supp. 2d 154, 162 (S.D.N.Y. 1998). The 
font sizes are not unique because using a 
large, easily visible typeface is almost 
unavoidable for magazines. See Chelo 
Publ’g v. Focus Publ’g, 94 Civ. 0123 
(CSH), 1994 U.S. Dist. LEXIS 10257, at *7-
8 (S.D.N.Y. July 28, 2004). Conte’s third 
enumerated feature of his trade dress, his 
advertising footer, is similarly not 
protectable. The advertising footer is 
functional, and therefore not protectable, 
because it “affects the cost or quality” of the 
product, that is, “exclusive use of the feature 
would put competitors at a significant non-
reputation-related disadvantage.” Knitwaves, 
Inc. v. Lollytogs Ltd., 71 F.3d 996, 1006 (2d 
Cir. 1995). In sum, Conte’s trade dress is 
comprised of commonly used, non-unique, 
and functional elements. 

Conte argues “it is not the individual 
attributes of any of the items contained in 
the cover of the plaintiff’s magazine but the 
combined look of these items that make it 
distinctive.” (Pl.’s Newsday Opp’n ¶ 46.) 
Although trade dress may in fact protect the 
overall look of a product, in this case, 
nothing in the record indicates what unique 
combination of otherwise commonly used 
and/or functional features makes Conte’s 
trade dress inherently distinctive, i.e., “likely 
to be perceived by customers as bearing the 
stamp of their maker.” Landscape Forms, 
Inc. v. Columbia Cascade Co., 113 F.3d 
373, 381-82 (2d Cir. 1997) (explaining that 
laudatory, non-exact descriptions fail to 
indicate what unique combination of 
elements makes a trade dress inherently 
distinctive, for “[i]f the law protected style 
at such a level of abstraction, Braque might 
have prevented Picasso from selling cubist 
paintings in the United States”). Indeed, 
Conte’s papers are laden with conclusory 
allegations that Newsday and the Consumer 
defendants copied and plagiarized his trade 
dress, but he has failed to show that the 
elements of his trade dress, as combined, 
make up a “distinct and arbitrary total visual 
image to consumers.” Best Cellars, Inc. v. 
Wine Made Simple, Inc., 320 F. Supp. 2d 60, 
71 (S.D.N.Y. 2003); see also Landscape 
Forms, Inc., 113 F.3d at 381 (“[F]ocus on 
the overall look of a product does not permit 
a plaintiff to dispense with . . . a precise 
expression of the character and scope of the 
claimed dress . . . .”); Medisim Ltd. v. 
BestMed LLC, 10 Civ. 2463 (SAS), 2012 
U.S. Dist. LEXIS 169042, at *40 (S.D.N.Y. 
Nov. 28, 2012) (explaining that “the 
fundamental test of distinctiveness is 
whether a trade dress serves to identify its 
particular source” and finding that plaintiff’s 
“packaging does not identify [plaintiff] as 
the source” of the product).  



22 
 
 
 

Moreover, the Second Circuit has 
explained that the “level of generality at 
which a trade dress is described, as well as 
the fact that a similar trade dress is already 
being used by manufacturers of other kinds 
of products, may indicate that that dress is 
no more than a concept or idea.” Jeffrey 
Milstein, Inc., 58 F.3d at 33. In this case, 
Conte is effectively seeking protection for 
an unprotectable idea or concept – a glossy 
cover of an ad-supported magazine. See id. 
(finding plaintiff’s trade dress to be 
unprotectable because plaintiff was 
“effectively seeking protection for an idea or 
concept – die-cut photographic greeting 
cards”). A trade dress described as 
consisting solely of glossy covers of ad-
supported magazines would “simply ‘refer 
to the genus of which the particular product 
is a species,”’ and therefore cannot be 
protected under the Lanham Act. Id. 
(quoting Two Pesos v. Taco Cabana, 505 
U.S. 763, 768 (1992)). That Conte seeks 
trade dress protection only in the television 
magazine industry does not alter the 
calculus. Id. (“Just as the first company to 
depict a heart and an arrow on Valentine’s 
cards . . . could not seek protection for [that] 
design[] because [it is a] concept[], defined 
abstractly, so [plaintiff] cannot obtain 
protection for its general idea of creating 
cards out of die-cut photographs.”); see also 
Landscape Forms, Inc., 113 F.3d at 379 
(“[T]he Lanham Act must be construed in 
the light of a strong federal policy in favor 
of vigorously competitive markets.”) Thus, 
because plaintiff’s trade dress is composed 
exclusively of commonly used, non-unique, 
and functional elements, and because 
plaintiff’s trade dress is effectively an 
unprotectable idea or concept, it can be 
considered “generic” and, therefore, not 
protectable under federal law.  

Because the features of Conte’s trade 
dress for which he “seeks protection can be 

considered ‘generic,’ even a showing of 
secondary meaning could not make that 
dress ‘distinctive.”’ Jeffrey Milstein, Inc., 58 
F.3d at 34. However, in an abundance of 
caution, the court has considered the 
secondary meaning issue. “The trade dress 
of a product attains secondary meaning 
when the purchasing public ‘associates’ its 
design with a single producer or source 
rather than simply with the product itself.” 
Coach Leatherware Co., 933 F.2d at 168. A 
plaintiff need not establish that all 
consumers relate the product to its producer, 
but that a “substantial segment of the 
relevant consumer group makes this 
connection.” Id. “Proof of secondary 
meaning entails vigorous evidentiary 
requirements,” and a plaintiff bears a heavy 
burden to prove that its trade dress has 
acquired secondary meaning. Thompson 
Med. Co., Inc. v. Pfizer Inc., 753 F.2d 208, 
217 (2d Cir. 1985) (citation and internal 
quotation marks omitted). Six factors are 
considered in determining whether a 
plaintiff’s trade dress has acquired 
secondary meaning: ‘“(1) advertising 
expenditures, (2) consumer studies linking 
the mark to a source, (3) unsolicited media 
coverage of the product, (4) sales success, 
(5) attempts to plagiarize the mark, and (6) 
length and exclusivity of the mark’s use.”’ 
Mana Prods., Inc. v. Columbia Cosmetics 
Mfg., Inc., 65 F.3d 1063, 1071 (2d Cir. 
1995) (quoting Centaur Commc’ns, Ltd. v. 
A/S/M Commc’ns, Inc., 830 F.2d 1217, 1222 
(2d Cir. 1987)).  

Here, Conte fails to advance evidence 
sufficient to create a genuine issue of 
material fact with respect to any of the six 
factors. There is no evidence of advertising 
expenditures (there is no indication that he 
advertised TV Time on the radio or 
television and he has produced no evidence 
of any print advertising expenditures), 
consumer studies (see Defs.’ 56.1 ¶ 79 



23 
 
 
 

(noting that plaintiff has not conducted any 
consumer studies)), or unsolicited media 
coverage of his product in 2004 or early 
2005 (when he alleges Newsday copied his 
trade dress). Conte also did not have any 
sales success, as he did not sell any 
advertising in 2004 or early 2005 and he did 
not offer his magazine for sale (he 
distributed it for free). Additionally, Conte’s 
use of his trade dress for the less than six 
months that TV Time was published does 
not qualify as a significant, exclusive period 
of time. See Sports Traveler, 25 F. Supp. 2d 
at 166 (finding nine months to be “too 
limited in duration and quantity to find that 
secondary meaning had attached”). Lastly, 
as discussed supra, Conte’s papers are laden 
with mere conclusory allegations that 
Newsday and the Consumer defendants 
plagiarized his trade dress. However, 
“speculative assertions” of copying do not 
create secondary meaning, see id. at 165-66, 
and even if Conte had evidence to support 
his allegations, which he does not, “[p]roof 
of intentional copying, by itself, does not 
trigger any presumption of secondary 
meaning under Second Circuit precedent,” 
Kaufman & Fisher Wish Co. v. F.A.O. 
Schwarz, 01 Civ. 0301 (GEL), 2001 U.S. 
Dist. LEXIS 17064, at *19 (S.D.N.Y. Oct. 
22, 2001) (citing Bristol-Myers Squibb Co. 
v. McNeil-P.P.C., Inc., 973 F.2d 1033, 1042 
(2d Cir. 1992)).18 Thus, because the 
uncontroverted evidence indicates that none 
of  the six factors used to determine whether 
trade dress has acquired a secondary 
meaning weighs in favor of protecting his 
Conte’s trade dress, no rational juror could 
conclude that Conte’s trade dress is worthy 
                                                      
18 As to the Consumer defendants, plaintiff claims 
that they directed Newsday to copy plaintiff’s trade 
dress. However, plaintiff has no evidence to support 
this allegation, (see supra nn.7-9), and, even if he 
did, evidence of the Consumer defendants intentional 
copying of TV Time’s trade dress would not create 
secondary meaning. 

of protection under federal law, even if it 
were deemed “descriptive” rather than 
“generic.” 

Even assuming arguendo that Conte’s 
trade dress was protectable under the 
Lanham Act, there is no evidence of 
consumer confusion. “The likelihood-of-
confusion inquiry turns on whether 
numerous ordinary prudent purchasers are 
likely to be misled or confused as to the 
source of the product in question because of 
the entrance into the marketplace of 
defendant’s mark.” Playtex Prods., Inc. v. 
Georgia-Pacific Corp., 390 F.3d 158, 161 
(2d Cir. 2004) (citation and internal 
quotation marks omitted). There must be a 
‘“probability of confusion, not a mere 
possibility.”’ Id. (citing Nora Beverages, 
Inc. v. Perrier Grp. of Am., Inc., 269 F.3d 
114, 121 (2d Cir. 2001)). 

The Second Circuit has set forth eight 
factors for courts to consider in determining 
whether there is a likelihood of confusion: 
(1) the strength of the plaintiff’s mark; (2) 
the similarity of the parties’ marks; (3) the 
proximity of the parties’ products in the 
marketplace; (4) the likelihood that plaintiff 
will bridge the gap between the products; (5) 
actual consumer confusion; (6) defendant’s 
intent or any bad faith in adopting its dress; 
(7) the quality of the defendant’s product; 
and (8) the sophistication of the relevant 
consumers. Id. at 162 (citing Polaroid Corp. 
v. Polarad Elecs. Corp., 287 F.2d 492, 495 
(2d Cir. 1961)). No single factor is 
determinative; instead, a court “should focus 
on the ultimate question of whether 
consumers are likely to be confused.” Id. 
(citation and quotation marks omitted). 
“Accordingly, in an appropriate case, the 
‘similarity of the marks’ factor can be 
dispositive and will warrant summary 
judgment for an infringement defendant ‘if 
the court is satisfied that the . . . marks are 



24 
 
 
 

so dissimilar that no question of fact is 
presented.” Nabisco, Inc. v. Warner-
Lambert Co., 220 F.3d 43, 46 (2d Cir. 2000) 
(quoting Res. Developers, Inc. v. Statute of 
Liberty-Ellis Island Found., Inc., 926 F.2d 
134, 141 (2d Cir. 1991)).  

This is one of those cases where the 
“similarity of the marks” factor is 
dispositive in defendants’ favor. The 
“similarity of the marks” factor takes into 
account the “general impression created by 
the marks, keeping in mind all factors which 
the buying public will likely perceive and 
remember,” such as “the products’ sizes, 
logos, typefaces, and package designs.” 
W.W.W. Pharm. Co. v. Gillete Co., 984 F.2d 
567, 573 (2d. Cir. 1993). Although both 
Conte’s and Newsday’s trade dress are 
composed of similar fonts, font sizes, glossy 
material, and advertising banners, several 
factors distinguish them. First, the titles of 
the magazines, “TV Time” and “TV Picks,” 
are at best marginally similar because of the 
common use of “TV.” See Nabisco, Inc., 
220 F.3d at 46. Moreover, Newsday 
prominently identifies “TV Picks” as a 
member of the Newsday family of products 
(by placing “Newsday” on the cover directly 
above the title), a brand that is undisputedly 
widely recognized by the relevant, 
consuming public, thereby dispelling any 
likelihood of confusion. See id. 
(“[Defendant’s] prominent use of its well-
known house brand therefore significantly 
reduces, if not altogether eliminates, the 
likelihood that consumers will be confused 
as to the source of the parties’ products.”); 
see also W.W.W. Pharm. Co., 984 F.2d at 
573 (“[W]hen a similar mark is used in 
conjunction with a company name, the 
likelihood of confusion may be lessened.”). 
Second, a “combination of other aspects of 
the commercial presentation of the parties’ 
respective” dress also negates any source-
confusion. Nabisco, Inc., 220 F.3d at 47. For 

example, when Newsday started printing TV 
Picks with a glossy cover, it reduced the 
magazine’s size to 8” x 10”. TV Time, on 
the other hand, measured 8.25” x 10.75” 
during that time period. (Defs.’ 56.1 ¶ 75.) 
Additionally, TV Picks used the date format 
“The Week of . . .”, whereas TV Time used 
a date range format (id. ¶ 74), and TV Picks’ 
title was overlaid on top of the cover 
photograph, whereas TV Times’ title was 
printed on a solid color banner (id). Third, 
the products are distributed in different 
manners: TV Picks as part of the Newsday 
newspaper and TV Time as a stand-alone 
magazine. The cumulative effect of these 
differences in the parties’ commercial 
presentation of their trade dress creates 
distinct marketplace impressions, thereby 
eliminating any likelihood of consumer 
confusion. 

In sum, whether Conte’s trade dress is 
deemed generic or distinctive, the 
uncontroverted evidence shows that he 
cannot maintain a claim for trade dress 
infringement under the Lanham Act and, 
accordingly, summary judgment is granted 
in both Newsday’s and the Consumer 
defendants’ favor. 

B. Plaintiff’s State Law Claims and the 
Consumer Defendants’ Cross-Claim 

The Newsday defendants and the 
Consumer defendants also move for 
summary judgment on plaintiff’s remaining 
state law claims – the libel and tortious 
interference with contract claims alleged 
against the Newsday defendants and the 
fraud claim brought against the Consumer 
defendants. 

Having determined, as discussed supra, 
that plaintiff’s federal claims do not survive 
summary judgment, the Court concludes that 
retaining jurisdiction over any state law 



25 
 
 
 

claims is unwarranted. 28 U.S.C. 
§ 1367(c)(3); United Mine Workers of Am. 
v. Gibbs, 383 U.S. 715, 726 (1966). “In the 
interest of comity, the Second Circuit 
instructs that ‘absent exceptional 
circumstances,’ where federal claims can be 
disposed of pursuant to Rule 12(b)(6) or 
summary judgment grounds, courts should 
‘abstain from exercising pendent 
jurisdiction.’” Birch v. Pioneer Credit 
Recovery, Inc., 06-CV-6497T, 2007 U.S. 
Dist. LEXIS 41834, at *15 (W.D.N.Y. June 
8, 2007) (quoting Walker v. Time Life Films, 
Inc., 784 F.2d 44, 53 (2d Cir. 1986)). 

Therefore, in the instant case, the Court, 
in its discretion, ‘“decline[s] to exercise 
supplemental jurisdiction’” over plaintiff’s 
state law claims because “it ‘has dismissed 
all claims over which it has original 
jurisdiction.’” Kolari v. N.Y. Presbyterian 
Hosp., 455 F.3d 118, 122 (2d Cir. 2006) 
(quoting 28 U.S.C. § 1367(c)(3)); see also 
Cave v. E. Meadow Union Free Sch. Dist., 
514 F.3d 240, 250 (2d Cir. 2008) (“We have 
already found that the district court lacks 
subject matter jurisdiction over appellants’ 
federal claims. It would thus be clearly 
inappropriate for the district court to retain 
jurisdiction over the state law claims when 
there is no basis for supplemental 
jurisdiction.”); Karmel v. Claiborne, Inc., 
No. 99 Civ. 3608 (WK), 2002 U.S. Dist. 
LEXIS 12842, at *11-12 (S.D.N.Y. July 15, 
2002) (“Where a court is reluctant to 
exercise supplemental jurisdiction because 
of one of the reasons put forth by § 1367(c), 
or when the interests of judicial economy, 
convenience, comity and fairness to litigants 
are not violated by refusing to entertain 
matters of state law, it should decline 
supplemental jurisdiction and allow the 
plaintiff to decide whether or not to pursue 
the matter in state court.”). 

Accordingly, pursuant to 28 U.S.C. 
§ 1367(c)(3), the Court declines to retain 
jurisdiction against the Newsday defendants 
and the Consumer defendants over 
plaintiff’s remaining state law claims given 
the absence of any federal claims that 
survive summary judgment,19 and dismisses 
such state claims without prejudice. 

Similarly, given the absence of any 
federal claims that survive summary 
judgment, the Court dismisses the Consumer 
defendants’ cross-claim for indemnity 
and/or contribution without prejudice. 

IV. CONCLUSION 

For the foregoing reasons, the Court 
grants the Newsday defendants’ motion for 
summary judgment and the Consumer 
defendants’ motion for summary judgment 
with respect to plaintiff’s Lanham Act 
claims. The Court declines to exercise 
supplemental authority over plaintiff’s 
remaining state law claims – the libel and 
tortious interference with contract claims 
alleged against the Newsday defendants and 
the fraud claim brought against the 
Consumer defendants – and the Consumer 
defendants’ state law cross-claim and 
dismisses those claims without prejudice. 
The Clerk of the Court shall close the case 
and enter judgment accordingly. 

SO ORDERED.  
 
  
  ______________________ 
  JOSEPH F. BIANCO 
  United States District Judge 
 
Dated: March 13, 2013  
           Central Islip, NY 
                                                      
19 All of plaintiff’s other federal claims not addressed 
in this opinion were dismissed at the motion to 
dismiss stage. 



26 
 
 
 

 

* * * 

Plaintiff Anthony Conte is pro se.  The 
Newsday Defendants are represented by 
Andrew G. Celli, Jr., Esq., O. Andrew F. 
Wilson, Esq., and Kennisha Anlee Austin, 
Esq., of Emery Celli Brinckerhoff & Abady 
LLP, 75 Rockefeller Plaza, 20th Floor, New 
York, New York 10019.  The CWC 
Defendants are represented by Sanford 
Strenger, Esq., of Salamon, Gruber, 
Blaymore & Strenger, P.C., 97 Powerhouse 
Road, Suite 102, Roslyn Heights, NY  
11577.  The Route Distributor Defendants 
and the Giaimo Defendants are represented 
by Joseph O. Giaimo, Esq., and Jade L. 
Fuller, Esq., of Giaimo & Vreeburg LLP, 
80-02 Kew Gardens Road, Kew Gardens, 
NY 11415.  Defendant Smith is represented 
by Paul Shechtman, Esq., and Daniel Victor 
Shapiro, Esq., of Stillman, Friedman & 
Shechtman, P.C., 425 Park Ave, New York, 
NY  10022.  Defendants Sam Martinez and 
Dennis Springer are pro se. 
 

 

 


